Postázható japán Kit Kat csokoládé: egyedi ízvilág, régiókra szabva
| | 2010.02.24. 18:59
Különleges ízekben és egyedi dizájnnal jelenteti meg a világ egyik legismertebb csokiszeleteit Japánban a svájci Nestlé élelmiszeripari vállalat. A különféle japán ízvilágokat magukban hordozó Kit Kat csokoládék dobozait postai szabvány szerint tervezték: egy 140 yen értékű bélyeg felragasztása után - külön csomagolás nélkül - máris feladhatók a címzettnek.A Kit Kat népszerűsége Japánban szinte a megjelenése óta töretlennek mondható. A gyakori limitált kiadások mellett sikerét nevének japán formája is biztosítja: a KitKat (キット・カット) hasonló hangzással bír, mint az a jókívánság, amit az egyetemi felvételi vizsgára (受験 - juken) készülő diákok mondogatnak egymásnak a megmérettetés előtt: Kitto Katsu (きっと勝つ) vagyis "Biztosan nyerni fogsz!"
Tavaly februárban, a felvételi tesztek előtt a Nestlé már kiadott néhány postázható Kit Kat változatot. Akkori akciójuk igen sikeresnek bizonyult, így most egy új ötlettől indíttatva tovább gazdagították a speciális csomagolású csokoládészeletek választékát. Míg az előző évben azok jelentették a célközönséget, akik szerettek volna szerencsét kívánni az egyetemre készülő ismerőseiknek vagy rokonaiknak, addig most az utazókat szólítják meg egyedi kampányukkal.A cég reményei szerint a terméksorozat felkelti a japán vásárlók figyelmét és az emberek gyűjtőakciókat kezdenek majd, az ország 15 régiójában kapható összes ízváltozat megszerzéséért. A kis méretű csokoládé szeletek dobozait ezúttal is a Japán Posta javaslatai alapján tervezték úgy, hogy közvetlen postai továbbküldésre is alkalmas legyen. A csomagolás egyik oldalán a címzés és egy rövid üzenet számára fenntartott hely található. Ránézésre az egész pont úgy néz ki, mint egy hagyományos képeslap, csak a doboz forma miatt vastagabb.
A Kit Kat csokiszeletek Omiyage néven bevezetett regionális kiadásai 19 új ízben, összesen 31 változatban jelentek meg Okinawától Hokkaidóig. Mindegyik típus alapját a helyi specialitásnak számító élelmiszer alkotja: a legdélebbi szigetcsoporton termelt lila édesburgonya, a legészakabbi főszigeten növesztett Yubari sárgadinnye, földieper Tochigi prefektúrából, szójaszósz Tokyo környékéről vagy a világhírű kyotói zöld tea mind-mind szerepel az ízválasztékban, csakúgy, mint a wasabi, a miszó, a szakura vagy a chili.
Ezek a ropogós csokik 1935 őszén Dél-kelet Angliában jelentek meg először a boltok polcain, akkor még Rowntree's Chocolate Crisp néven. Mostani nevét 1937-ben kapta, a Nestlé magyarázata alapján állítólag egy XVIII. században létesült híres londoni irodalmi klub elnevezése után.
Ez a márka ma az egyik legnépszerűbb édesség Japánban, állandó versenyben a Meiji Lotte csokoládéival és az osakai Ezaki-Glico gyár Pocky pálcikáival.
forrás:oriens.hu
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.